Języki obce
SUKCES W KONKURSIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO WRITE ON PDF Drukuj

Niezmiernie miło nam poinformować, że  do II etapu konkursu Cambridge Write On
zakwalifikowała się

Wiktoria Przybylska z klasy 3c.

19 marca w ramach II etapu konkursu Wiktoria weźmie udział w Ogólnopolskich
Mistrzostwach Pisania po Angielsku
w Legnicy.

Gratulujemy wspaniałego osiągnięcia i życzymy powodzenia!

Info. Martyna Daczkowska
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Uczennice naszej szkoły w etapie regionalnym Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego PDF Drukuj

9 stycznia 2016 r. we Wrocławiu odbył się etap regionalny XIV Edycji Ogólnopolskiego
Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów
. Przystąpiły do niego trzy uczennice
naszego gimnazjum:

Julia Schäfer z klasy 3d,

Wiktoria Starostecka z klasy 3a

Gabriela Stolarska również z klasy 3a.

W etapie regionalnym dziewczyny rozwiązywały test leksykalno – gramatyczny, a także pisały listy
do przyjaciół, w których musiały wykazać się znajomością krajów niemieckiego obszaru językowego
– Szwajcarii i Księstwa Liechtenstein.

Na wyniki musimy poczekać do 18 stycznia.

Info. B. Burdzy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Weihnachtsmarkt in Dresden PDF Drukuj

15.12.2015 r. uczniowie klas IA, IB, IC, IIA, IIC pod opieką pań: Magdaleny Klityńskiej – Fedorków,
Ewy Łasochy i Agnieszki Gerwatowskiej uczestniczyli w wycieczce do Drezna, aby ”na żywo” poznać
tradycje świąteczne w Niemczech, zwiedzić stolicę Saksonii,  a także podnosić swoje umiejętności
językowe.

Dzień ten rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Higieny, określanego jako uniwersalne muzeum
o człowieku. Całość zbiorów podzielona jest na kategorie: szklany człowiek, życie i śmierć, jedzenie
i picie, seksualność człowieka, pamięć-myślenie-uczenie się, ruch, skóra i włosy. Jednak nie jest to
zwyczajne muzeum, w którym można tylko oglądać eksponaty przez szkła wystawowe.
Wybierając się do niego zaskakuje nas interaktywność wystawy, sami możemy dotknąć,
doświadczyć czy posłuchać różnorodnych ciekawostek. Muzeum zapewnia wrażenia każdemu
zwiedzającemu.

Kolejnym przystankiem na naszej drodze była Katedra Dworska, Tarasy Bruhla, Kościół Marii Panny,
opera Sempera, malowidło ścienne „Orszak Książęcy” oraz pałac Zwinger wybudowany dla króla
Polski Augusta Mocnego. Pałac służył celom reprezentacyjnym, odbywały się tam przeważnie
przyjęcia i bale. Ciekawostką jest, iż wewnątrz tego kompleksu znajduje się ogromna sala balowa
pod gołym niebem. Poza tym w pałacu można obejrzeć Galerię Obrazów Starych Mistrzów, Zbiory
Porcelany uznawane za najbardziej wartościowe i największe zbiory porcelany na świecie oraz
Salon Matematyczno-Fizyczny, w którym można podziwiać światowej sławy zbiory historycznych
zegarów.

W końcu przyszedł czas na zwiedzanie jarmarku bożonarodzeniowego. Jest to jeden z najstarszych
jarmarków w Niemczech. Jego tradycja sięga 1434 r. Można było spróbować tradycyjnych potraw
(m.in. kiełbaski Bratwurst), tradycyjnych napojów serwowanych tylko dla dorosłych (np. grzaniec
– Glühwein) i podziwiać różnorodne ozdoby świąteczne, takie jak ręcznie rzeźbione lampki, ozdoby
choinkowe, tradycyjne drewniane zabawki, świece, wyroby z koronki, pierniki i wiele, wiele innych.
Na jarmarku panował niepowtarzalny klimat, który każdego pozytywnie nastroił przed zbliżającymi
się świętami.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
PROJEKT „DEUTSCH FÜR DIE GRUNDSCHULE” PDF Drukuj

W poniedziałek 07.12.2015 r. oraz w środę 09.12.2015 r. rozpoczęliśmy w naszym gimnazjum II edycję
projektu „Deutsch für die Grundschule”. Po zeszłorocznym sukcesie zainteresowanie naszym projektem
było ogromne. Zaprosiliśmy uczniów klas szóstych zaprzyjaźnionych szkół podstawowych do wspólnej
zabawy i nauki języka niemieckiego. Spotkanie odbyło się w nastroju świątecznym. Miła atmosfera
sprzyjała nauce i zabawie językiem niemieckim. Uczniowie realizowali zadania dotyczące Świąt Bożego
Narodzenia oraz wiadomości i orientacji w terenie.

Na początku uczniowie mogli zaprezentować swoje zdolności w śpiewaniu kolęd w języku niemieckim.
Wszyscy goście zachwycili nas swą odwagą i profesjonalnym wykonaniem utworów. Kolejnym
krokiem w naszych zmaganiach była gra w „Schatzsuche – Szukanie skarbu”. Uczniowie zostali
podzieleni na grupy, którymi opiekowali się nasi gimnazjaliści. W szkole, w różnych pomieszczeniach
zostały ukryte skarby. Nasi goście otrzymali instrukcję w języku niemieckim, jak dotrzeć do tego
miejsca. Po drodze mieli do wykonania różnorodne zadania w języku niemieckim. Zabawa ta wymagała
od wszystkich współpracy, dobrej organizacji i świetnej komunikacji.
Wszyscy poradzili sobie znakomicie. Możemy być dumni z naszych, a także młodszych uczniów,
że potrafią doskonale odnaleźć się w nowej, nieznanej dla nich sytuacji.

Po krótkiej przerwie nadszedł czas na kolejne zmagania z językiem niemieckim. Pod okiem swoich
opiekunów – naszych wspaniałych gimnazjalistów, musieli wykonać choinkę oraz ozdoby świąteczne.
Każda z grup otrzymała inne zadanie. Wszyscy pracowali wytrwale, po czym każdy z uczniów
zaprezentował w języku niemieckim efekt swojej pracy. Dzięki współpracy wszystkich uczestników
powstały piękne choinki.

Na zakończenie mieliśmy fantastyczną niespodziankę dla wszystkich uczestników projektu – odwiedził
nas Mikołaj z wielkim workiem prezentów. Chętni uczniowie odpowiadali na pytania Mikołaja w języku
niemieckim. Za to otrzymywali prezent niespodziankę, którą mogli sobie sami wylosować z worka.

Po całym dniu zmagań wszyscy uczniowie wychodzili z uśmiechem na twarzy, co jest dla nas największą
nagrodą oraz pytali, kiedy będą mogli nas odwiedzić następnym razem. Dziękujemy serdecznie
za pomysłowość, kreatywność, za chęci i uśmiech. Do zobaczenia wkrótce na kolejnym spotkaniu.


Ewa Łasocha i Magdalena Klityńska – Fedorków – koordynatorki projektu

Goście:
Uczniowie klas VI Szkoły Podstawowej w Trzebieniu, Dąbrowie, Bożejowicach
oraz Bolesławcu

Opiekunowie:
panie Jolanta Jung, Beata Przeperska, Jolanta Kucharska

Opiekunowie grup:
Uczniowie klas 1c, 2a, 2b i 2d Gimnazjum Samorządowego nr 2 im. Polaków Zesłanych
na Sybir w Bolesławcu

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
ETAP SZKOLNY II MIĘDZYGIMNAZJALNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO W JĘZYKU NIEMIECKIM PDF Drukuj

7 grudnia w naszej szkole odbyły się szkolne eliminacje
do II Międzygimnazjalnego Konkursu
Recytatorskiego w Języku Niemieckim
, które miały
na celu wyłonienie najlepszych recytatorów do rozgrywek
finałowych w lutym 2016 r.

W Konkursie wzięli udział uczniowie klas I, II i III naszego gimnazjum, którzy byli oceniani pod
względem wymowy, stopnia opanowania tekstu, interpretacji utworu oraz wrażenia ogólnego.
Nauczycielki języka niemieckiego, panie Beata Burdzy i Olga Markiewicz, oceniając występy
poszczególnych uczestników, wyłoniły cztery uczennice, które będą reprezentować nasze gimnazjum
w etapie międzygimnazjalnym konkursu.

I miejsce zajęła – Marcelina Skalna z klasy I a

II miejsce zajęły – Eliza Kulesza z klasy III a i  Joanna Ziembikiewicz  z klasy III c

III miejsce zajęła – Wiktoria Becla z klasy I a.

Serdecznie gratulujemy wszystkim recytatorom odwagi i chęci zaprezentowania przed nami swoich
umiejętności, a zwycięzcom – wspaniałego przygotowania i ciekawej interpretacji wybranych przez
siebie wierszy. Cała czwórka nagrodzona została oceną celującą z języka niemieckiego i dyplomem
uznania. Pozostali uczestnicy zapracowali na ocenę bardzo dobrą.

Warto dodać, że Marcelina i Wiktoria, uczennice klasy I a zaczęły naukę języka niemieckiego dopiero
w tym roku szkolnym, więc z pewnością musiały pracować nad opanowaniem wiersza w nowym dla
siebie języku dużo intensywniej, niż pozostali uczestnicy. Mimo tego oceniane były na równi z innymi.
Dlatego też I i III miejsce Marceliny i Wiktorii  zasługuje na wielkie brawa.

Info. Olga Markiewicz
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
JULIA W FINALE … PDF Drukuj

19 listopada odbył się etap powiatowy konkursu z języka niemieckiego zDolny Ślązak Gimnazjalista.
Z naszej szkoły brały w nim udział dwie uczennice klas trzecich: Marta Sarkowicz i Julia Schäfer.

Do finału tego konkursu zakwalifikowała się Julia Schäfer, która jako jedyna będzie
reprezentowała naszą szkołę i miasto w ostatnim etapie zmagań
11 stycznia we Wrocławiu.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Lista zakwalifikowanych>>

Info. Mariola Obrycka – nauczycielka języka niemieckiego ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
XIV Ogólnopolski Konkurs Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów PDF Drukuj

20 listopada 2015 r. uczniowie naszego gimnazjum przystąpili do etapu szkolnego XIV Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów. Wzięło w nim udział 38 osób z klas pierwszych, drugich i trzecich.

Uczestnicy w ciągu 60 minut zmagali się z zadaniami sprawdzającymi wiedzę leksykalną, gramatyczną
oraz rozumienie tekstów czytanych i reagowanie w sytuacjach życia codziennego.

Warunkiem zakwalifikowania się do etapu regionalnego konkursu było uzyskanie min. 75%
maksymalnej liczby punktów (40). Próg ten osiągnęły trzy uczennice naszej szkoły:

Julia Schäfer                         kl. 3d  39 p.

Gabriela Stolarska               kl. 3a   32 p.

Wiktoria Starostecka           kl. 3a   30 p.

Etap regionalny odbędzie się 9 stycznia 2016 r. we Wrocławiu.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, a laureatkom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Info. B. Burdzy
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
KONKURS WRITE ON PDF Drukuj

19 listopada 2015 r.  12 uczniów z klas 3 wzięło
udział w  szkolnym etapie ogólnopolskiego konkursu
pisania w języku angielskim WRITE ON.
W ciągu 40 minut uczniowie mieli za zadanie napisać
opowiadanie rozpoczynające się od zdania


„Sasha wished she/he had remembered to bring her/his phone”.

Spośród wszystkich prac wybrane 2 opowiadania zostaną przesłane do Centrum Egzaminacyjnego
Cambridge English Language Assessment.

Wszystkim uczestnikom życzymy powodzenia, a na wyniki czekamy do 15 stycznia 2016 r.

Info. Martyna Daczkowska
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
CAMBRIDGE ENGLISH PENFRIENDS PDF Drukuj

Miło nam poinformować, że w roku szkolnym 2015/2016 nasza szkoła bierze udział w międzynarodowym
projekcie Cambridge English Penfriends. Celem projektu jest wymiana korespondencji z rówieśnikami
z innych krajów na całym świecie i rozwijanie języka angielskiego.  
W październiku nawiązaliśmy współpracę z dwoma szkołami: Euregio-Gymnasium w Niemczech oraz
Coresi-Scool w Rumunii, a wkrótce będziemy wysyłać pierwsze listy i kartki. Osoby zainteresowane
wzięciem udziału w projekcie mogą  zgłaszać się do nauczycieli języka angielskiego.

Więcej informacji na temat Cambridge English Penfriends

https://penfriends.cambridgeenglish.org/

Info. Martyna Daczkowska – koordynatorka projektu
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej 4 PDF Drukuj

Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej

Take part in our European Union Contest!

Nimm an dem Europa-Wettbewerb teil!

Przed Wami wyniki odpowiedzi na trzeci zestaw pytań w Szkolnym Konkursie Wiedzy
o Unii Europejskiej (liczba punktów do uzyskania: 3).

  1. 1. Akasmro123 – 3pkt.
  2. 2. CAROL – 3pkt.
  3. 3. Gwiazdka99 – 3pkt.
  4. 4. TETRACHLOROPROPAN – 3 pkt.

Do sprawdzenia swojej wiedzy na temat UE jak i znajomości języków obcych zachęcam
uczestników poprzednich edycji oraz uczniów, którzy nie brali jeszcze udziału w naszej
zabawie. Przyłączcie się do gry, zdobywajcie wiedzę, punkty zbliżając się tym samym do
wygrania głównej nagrody, którą jest nagroda rzeczowa oraz ocena celująca z wiedzy
o społeczeństwie, języka angielskiego i niemieckiego w obszarze „aktywność”.

Poniżej czwarty zestaw pytań:

Na odpowiedzi czekam do 05.06.2015 r.

1. Czym jest Instrument Pomocy Przedakcesyjnej i jakie są obszary jego wsparcia?

2. What purposes does the EU farm policy serve?

3. Welches Traktat nennen wir das Traktat zur Bildung der EU?

Info. A. Gerwatowska
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO W INTERNECIE 2015 PDF Drukuj

Zakończyła się tegoroczna edycja szkolnego konkursu języka niemieckiego. Oto wyniki:

I miejsce - Anna Rączkiewicz z kl. 1a

II miejsce – Klaudia Miżdal z kl. 1a

III miejsce – Katarzyna Mrozik z kl. 1a

Zwycięzcy otrzymają dyplomy oraz drobne nagrody rzeczowe.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Sukcesy Gimnazjum nr 2 w Bolesławcu

 

Nasze projekty od 2010 roku

V OGÓLNOPOLSKI ZJAZD
DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK
ORAZ PREZESÓW STOWARZYSZEŃ,
NOSZĄCYCH IMIONA
UPAMIĘTNIAJĄCE ZESŁAŃCÓW SYBIRU

czytaj więcej>>

PROGRAM ZJAZDU>>

ZJAZD - relacja

ZJAZD - załącznik

KRONIKA v ZJAZDU>>

Telefon zaufania

dla uczniów, rodziców i nauczycieli